středa 31. října 2018

Staromarná




 Četla jsem ho znovu a znovu, abych každou větu dostala pod kůži.
 Jako když máš na holém zpoceném těle vlněný svetr. Seděla jsem sama
 v prázdném bytě a brečela si do klávesnice. A víc, než kdy předtím 
 je mi jasné, že se naše cesty brzy posunou jinam. Teď je patrně
 ono brzy. Je ta cesta vůbec ještě dostupná? Ačkoli o rok starší,
 klepu se stejnou zimou jako tehdy. Proplahočila jsem se pokusy
 to skončit, rozhodnutím jít do toho naplno i geniální vizí dvou mužů
 pro má dvě nejčastější rozpoložení, abych s o něco menší chutí
 k zítřkům převzala štafetu od svého já roku dva sedmnáct. Už třetí
 podzim si říkám, že tenhle bude zlomový.




Letošní říjen ovládaly nálady a rozmary nejen politické, nýbrž především počasí. Díky vytrvalým dešťům se obnažil můj přirozený sklon k melancholii a hrdinsko-romantickým řešením milostných vztahů. Přestala jsem se bát dalšího rozcupování Mladým a nadějným a se zvláštní korálově bílou jistotou, že dělám správnou věc, jsem odložila dosavadní neveselé zkušenosti a - ony jsou ty nové navlas stejné.




Mladý a nadějný znovu navrhl, že bych mohla bydlet u něj. Tentokrát se nadšení nedostavilo. V duchu jsem se hořce smála, že mi to říká
v bytě, který jsem si našla
v létě, po prorocké myšlence, že tehdejší nabídka na společné bydlení bude dalším
z planých slibů. Říkám si, že jestli se přestěhuje do Města, které bývalo strojem, dost možná se spolu s ním přestěhuje i podivný symbiotický vztah, který jsme udržovali v Hroudě.

Jsem zamilovaná do poslední buňky, ale druhou Hroudu?


Když jsem si v září sestavovala rozvrh, jediným kriteriem bylo brzké splnění předmětů spojených
s laboratoří, abych od druháku mohla dle libosti těhotnět. Teď, po narozeninové návštěvě Mladého, kterou nejlépe vystihuje hluboký povzdech, začínám přemýšlet, jestli je má oblíbená čajovna v blízkosti spermabanky opravdu jen náhodou.




Žádné komentáře:

Okomentovat