úterý 3. února 2015

Telpří


Přítel. Pří - tel. Telpří.

Kdo je přítel? Jsou na titul přítele nějaká pravidla nebo podmínky?
A změní se, když mu začnu říkat třeba raketa?

přítel jako kamarád, žádnej partner nebo tak
jen aby bylo jasno



Frederic Crane prý řekl, že přítel je ten, kdo o vás ví všechno a má vás pořád stejně rád. Ale upřímně, který z vašich kamarádů o vás ví všechno? Je přesívání informací, které se k ostatním dostanou, známkou slabosti? Myslíme si, že nejsme dost dobří, abychom se mohli ukázat se vším všudy? Se všemi nedokonalostmi?

V Povstalecké trilogii (má mouchy, ale čte se fakt dobře) je skupina lidí, kteří vyznávají něco jako kult pravdy. Když chcete vstoupit do jejich komunity, dají vám sérum znemožňující lhaní a ptají se na ty nejosobnější/nejhnusnější/nejutajovanější věci. Člověk potom později nemá potřebu lhát, protože už o něm stejně všichni všechno ví. Něco na tom je, ale dokázala bych se na své přátele dál dívat tak jako teď, kdybych o nich věděla všechno? Jasně, jsou to pořád titíž (jo, titíž, bacha =) ) lidi, jen... Však víte.


Shodou náhod jsem se nedávno o někom dozvěděla velmi, velmi osobní věc. Je moc bolestná, než abyste o ní dokázali mluvit, ale zároveň ji nemůžete jen tak vymazat. Jenže už o ní holt vím. Snažím se sama před sebou tvářit, že mě tohle zjištění nijak neovlivňuje, ale není to pravda. Jsem vůči tomu člověku vnímavější (a to jsem si myslela, že to snad ani víc nejde), kousavé poznámky polykám a kdejaké věci jsem ochotná přehlédnout. Ale proč? Kdyby o moji shovívavost stál (a že o tom pochybuju) nebo by prostě chtěl, abych znala i tuhle jeho část, minulost, řekl by mi to sám (netuším, jak bych reagovala... proč jen jsem to do prdele musela zjistit?!).
Nevím, jak se teď mám chovat. Strašně bych chtěla říct, že to vím, že to vím a hotovo, nic se nemění, ale -mé oblíbené- nene. Změnilo by se všechno. Kudla.




Omlouvám se.
Tenhle blog měl být jako pokladnice, plný toho nejkrásnějšího, toho, na co nechci zapomenout. Měl lidem povytáhnout koutky úst alespoň maličko výš.
Zkuste to za rok, třeba se to zas otočí.


Je přátelství jen otázkou pochopení druhých?


Žádné komentáře:

Okomentovat