úterý 18. listopadu 2014

Jak sněženky pod drnem


Galanthus nivalis - sněženka podsněžník

pár vyloženě podzimních


Mám ráda dlouhé deště a ještě delší večery. Ráda se vracím zimou prokřehlá domů, k teplému čaji. Ještě raději navlékám rukavice, čapku a omotávám se třímetrovou šálou. Na druhou stranu, proč trochu neprovokovat jarními prosluněnými fotkami?

něco do ucha (ne, ne, žádné náušnice): Zrní - Dva 


Hepatica nobilis - jaterník podléška



Mám stav naprosté spokojenosti. Mám Póla. A horečku. 
Dalajláma by ze mě měl radost.














A jen tak stručně o sněženkách:
  • je známo přes 15 druhů, v ČR roste pouze sněženka podsněžník
  • patří mezi amarylkovité, stejně jako bledule a narcis, ale třeba i taková klívie
  • obsahují značné množství alkaloidů (zvláště pak cibulka)
  • jestli jsem dobře pochopila, tak i naškubání na vlastní zahrádce je trestné
  • Sněženky jsou písnička od Jarka Nohavici (ne, že by se mi nějak zvlášť líbila, ale budiž)



chleba opatovský  =)
Allium ursinum - česnek medvědí



























Žádné komentáře:

Okomentovat